Salı, Eylül 25, 2007

Hidroforlar Büyük Geldi

İlk toplu konut şantiyemdi. Hidroforları, mesleki yayınlara uygun hesapladım, siparişleri verdim. Montajlar tamamlandı. Sıra devreye almaya geldi. Hidroforların başına gidip tek tek devreye alıyordum. Fakat anlamadığım bir şey vardı. Hesaplayıp sipariş verdiğim basınç değerlerinden 2 atü altındaki basınçlar, binalara rahatlıkla yeterli oluyordu. Tekrar tekrar hesaplarken sebebini buldum. Klasik hesap tarzında dikkate alınmayan bir noktaydı bu. Küçük apartmanlarda fark edilmiyordu. Su debisi arttıkça ortaya çıkıyor ve gereksiz yere büyük hidrofor seçimine yol açıyordu. Yük birimine göre yapılan hesapları, günlük su sarfına göre düzeltmek gerekiyordu. İkinci toplu konut projesinde daha ufak hidroforlarla sonuç aldım. Bu olay bana, klasik hesap tarzlarını irdeleme alışkanlığını getirmişti.

Hiç yorum yok:

 
Add to Technorati Favorites